Global Portal er en samarbejdsplatform mellem os, dig og din virksomhed.
Her er det muligt at filudveksle essentielle dokumenter i et sikkert og trygt miljø. Global Portal er et vigtigt element i et smidigt samarbejde.
Global Portal er opbygget i Microsoft SharePoint i samarbejde med Microsoft og BDO Global.
Når du har accepteret din invitation til Global Portal, vil du møde portaloverblikket, hvor du kan tilgå din virksomhedsportal fra. Er du medlem af flere portaler vil de være listet op i portaloverblikket.
Når du vil tilgå portalen, skal du blot klikke på bjælken.
Efter du har klikket dig ind på din virksomhedsportal, vil du blive ledt ind til forsiden af Global Portal. Herfra kan du tilgå alle de gængse funktioner.
På forsiden af Global Portal finder du oversigten over dine kontaktpersoner til, hvis du har brug for hjælp eller blot ønsker at afklare eventuelle spørgsmål. Er der tekniske problemer med portalen skal du ligeledes henvende dig til din kontaktperson.
Under personlige indstillinger har du mulighed for at opdatere dine personlige oplysninger. Du kan ligeledes opdatere dine notifikation, e-mail og artikelpræferencer.
Dine notifikationspræferencer afgør, hvor mange opdateringer, ændringer, tilføjelser, deadlines osv. du vil eksponeres for. Du får besked om dine nye notifikationer gennem klokke-ikonet øverst på portalen.
Derudover kan du indstille, hvor ofte du vil modtage opsummerende e-mails baseret på notifikationsindstillingerne, samt hvilke opfølgningsemner du vil modtage og hvor ofte.
Yderligere har du mulighed for at vælge, hvilke artikler du vil eksponeres for på forsiden af Global Portal. Har du interesse i et eller flere områder kan du vælge det indenunder ”Artikelpræferencer”. Dernæst vil de være tilgængelige for dig på forsiden i ”Artikel modulet”.
Inde i administrerer dit team har du mulighed for at invitere dine kolleger ind til et samarbejde i portalen. Der findes herunder forskellige roller, som afgør hvilke rettigheder du og dine kolleger besidder.
Dokumentarkivet i Global Portal skal betragtes som en dropboks, hvor permanente dokumenter kan lagres. Det kan eksempelvis være gamle årsrapporter, underskrevne regnskaber m.m.
Et projekt i Global Portal fungerer som en overordnet struktur for forskellige opgaver relateret til den enkelte kunde. Hvert projekt kan indeholde forskellige elementer, såsom et dokumentarkiv og/eller en arbejdsplan.
Arbejdsplanen er det sted, hvor filudvekslingen foregår. Her har din BDO-rådgiver på forhånd lavet en ”opskrift”, som hjælper dig med at finde ud af, hvilke dokumenter og filer du skal uploade til arbejdsplanen og hvornår.
I topmenuen på forsiden kan du ligeledes tilgå de allerede nævnte funktioner. Herunder; Artikler, Dokumentarkivet, Projekter og Arbejdsplanen. Derudover kan du også tilgå vores hjemmeside, hvis du er yderligere nysgerrig på BDO.