Digitale salgsregistreringssystemer

Nye krav fra årsskiftet: Digitale salgsregistreringssystemer

Nye krav fra årsskiftet: Digitale salgsregistreringssystemer

Reglerne om et digitalt salgsregistreringssystem, træder i kraft fra den 1. januar 2024 og gælder for dig, der driver virksomhed inden for én af de følgende fire brancher og samtidig har en årlig omsætning på under 10 mio.kr.:

•    Caféer, værtshuse, diskoteker mv.
•    Pizzeriaer, grillbarer, isbarer mv.
•    Købmænd og døgnkiosker
•    Restauranter.

De nye lovpligtige krav til digitale salgsregistreringssystemer har til formål at sikre et tilstrækkeligt dokumenteret datagrundlag for virksomhedernes salgsregistrering. Det er virksomhedens eget ansvar at sikre, at salgsregistreringssystemet lever op til de nye krav.

Vi anbefaler derfor, at man kontakter sin udbyder af det digitale salgsregistreringssystem for at klargøre, om systemet lever op til lovkravene.

Læs mere om lovkravene i vores publikation, som du kan hente ved at udfylde formularen nedenfor.
 

Undgå at gå glip af vigtige nyheder, og tilmeld dig et af vores mange nyhedsbreve