Folkeskolens kvalitetsprogram medfører en række ændringer for skolerne, som gælder allerede fra sommer; nye timetal, indførsel af timebank, større valgfrihed for de ældste elever, intensiv undervisning i dansk og matematik, materialeløft og meget mere.
Vi har allerede i indeværende skoleår samarbejdet med en række kommuner, som ønsker at sikre sig, at tildelingsmodellen afspejler de nye krav og samtidig synliggør, hvor og hvordan skolerne er frisatte til at prioritere selv.
BDO har stor erfaring med at bygge tildelingsmodeller til skoleområdet – og til SFO, specialundervisningstilbud samt til dagtilbud og dagplejen. Vi bygger modeller, som er enkle, tydelige og transparente for såvel skole- og dagtilbudsledere, forvaltningen og politikerne, og som tydeliggør sammenhængen mellem budgettet, de bundne skal-opgaver og det decentrale prioriteringsrum. Den gode tildelingsmodel tydeliggør, hvordan lovgivning og det kommunalt besluttede serviceniveau bliver til økonomiske rammer for den enkelte enhed – skole, SFO eller dagtilbud.
Undervejs i processen forholder vi os sammen med jer desuden til, om der skal være økonomiske incitamenter til inklusion, og hvilken eventuel rolle socioøkonomiske data skal spille i fordelingen af midler.
Læs mere her
BDO har stor erfaring med at bygge tildelingsmodeller til skoleområdet – og til SFO, specialundervisningstilbud samt til dagtilbud og dagplejen. Vi bygger modeller, som er enkle, tydelige og transparente for såvel skole- og dagtilbudsledere, forvaltningen og politikerne, og som tydeliggør sammenhængen mellem budgettet, de bundne skal-opgaver og det decentrale prioriteringsrum. Den gode tildelingsmodel tydeliggør, hvordan lovgivning og det kommunalt besluttede serviceniveau bliver til økonomiske rammer for den enkelte enhed – skole, SFO eller dagtilbud.
Undervejs i processen forholder vi os sammen med jer desuden til, om der skal være økonomiske incitamenter til inklusion, og hvilken eventuel rolle socioøkonomiske data skal spille i fordelingen af midler.
Læs mere her