ATA analyser og vagtplansanalyser
I forbindelse med at flere børn og unge mistrives, øges behovet for at kunne inkludere flere børn i udsatte positioner i almene dagtilbud, og det vil for mange aflede et behov for at styrke de almene børnefællesskaber i dagtilbuddene. I den forbindelse har BDO rådgivet flere kommuner, som har oplevet det som vanskeligt at tilrettelægge tilstrækkelige indsatser og børnemiljøer, der imødekommer børnenes behov.
En ATA – Ansigt til ansigt – analyse kan bruges til at belyse hvor meget tid medarbejdere i dagtilbud bruger med børnene, og hvor stor en del af arbejdstiden, der anvendes på andre opgaver. Resultatet af analysen kan bruges som et dialogredskab, som man kan tage afsæt i, når man skal diskutere hvordan de almene børnefællesskaber kan styrkes, både på daginstitutions og -tilbuds niveau.
Som supplement til en ATA analyse tilbyder BDO også vagtplansanalyser. Formålet er at afdække eventuelle mønstre mellem antal personer på arbejde og registreringen af hvordan arbejdstiden er blevet brugt. Sammen med resultatet af ATA-analysen kan vagtplansanalysen bruges til at belyse en række forskelle institutioner imellem og på den baggrund medvirke som et dialogværktøj i dialogen om hvorvidt det pædagogiske personales tid er struktureret mest meningsfuldt.
Læs mere her:
ATA-analyser i dagtilbud
En ATA – Ansigt til ansigt – analyse kan bruges til at belyse hvor meget tid medarbejdere i dagtilbud bruger med børnene, og hvor stor en del af arbejdstiden, der anvendes på andre opgaver. Resultatet af analysen kan bruges som et dialogredskab, som man kan tage afsæt i, når man skal diskutere hvordan de almene børnefællesskaber kan styrkes, både på daginstitutions og -tilbuds niveau.
Som supplement til en ATA analyse tilbyder BDO også vagtplansanalyser. Formålet er at afdække eventuelle mønstre mellem antal personer på arbejde og registreringen af hvordan arbejdstiden er blevet brugt. Sammen med resultatet af ATA-analysen kan vagtplansanalysen bruges til at belyse en række forskelle institutioner imellem og på den baggrund medvirke som et dialogværktøj i dialogen om hvorvidt det pædagogiske personales tid er struktureret mest meningsfuldt.
Læs mere her:
ATA-analyser i dagtilbud