Udbud, sourcing og Contract Management

Rådgivning i Bid Management-processer

Flere og flere private virksomheder har fået øjnene op for de mange muligheder, der kan være ved at levere produkter og services til det offentlige marked. Hvis din virksomhed skal gennem nåleøjet som leverandør til det offentlige, går vejen ofte via offentlige udbud. Og her er der både faldgruber og udfordringer, man som virksomhed skal have for øje.

Når din virksomhed skal deltage i en offentlig udbudsproces, er der både regler og love at holde styr på. Samtidig skal alle ordregivers krav i udbudsmaterialet efterleves, når I skal skrive et tilbud. At udarbejde et tilbud i forbindelse med en offentlig udbudsproces kan derfor være en kompetence tung og tidskrævende opgave, der ofte rejser mange spørgsmål.

Hvad betyder de ofte meget juridiske formuleringer? Hvad er de vigtigste dele i et udbudsmateriale og hvor bør vi lægge vores fokus? Hvordan opsætter vi konkurrencedygtige priser?

De – og mange flere – spørgsmål kan vi hjælpe jer med at finde svar på. Vi har mange års erfaring inden for tilbudsrådgivning, Bid Management-processer og offentlige kontrakter. Derfor kan vi sikre, at jeres ansøgninger og tilbudsmateriale overholder de mange krav på området, og at jeres løsning fremstår tydelig og attraktiv for den offentlige myndighed.
 

Fordele ved tilbudsrådgivning

Private virksomheder søger som regel tilbudsrådgivning for at styrke deres chance for at vinde et givent udbud. Hos mange virksomheder betyder mangel på ressourcer eller specifikke kompetencer, at deres eget tilbud ikke bliver godt nok – eller måske ligefrem ikke lever op til kravene i udbuddet (ukonditionsmæssigt).  

Med kompetent tilbudsrådgivning kan I ganske enkelt øge jeres chancer for at udarbejde et vindende tilbud. Med et tilbud, der både overholder love og regler og efterlever alle krav, kan I positionere jeres virksomhed som kundens foretrukne leverandør, give et kundefokuseret tilbud og dermed øge jeres chancer for at vinde flere fremtidige opgaver.  

Som jeres Bid Manager påtager vi os gerne den fulde tilbudsopgave, men vi hjælper også med delopgaver – alt efter jeres behov. Det kunne fx være:

  • Generel rådgivning om udbudsreglerne
  • Rådgivning vedrørende ansøgningsproces i forbindelse med begrænsede udbud, f.eks. udbud med forhandling
  • Bistand ved udformning af ansøgning, herunder referencer og krav til disse vedrørende den tekniske og faglige formåen
  • Bistand vedrørende tilbudsafgivning og analyse af tildelingskriterier, herunder prissammensætningen og vurdering af vægtning af kvalitative krav
  • Kritisk gennemgang af udbudsmaterialet
  • Tilbudsdisposition og checklister
  • Tovholder på tidsplanen og processen i øvrigt
  • Tilbudsskrivning, -afgivelse og kvalitetssikring af tilbuddet.

Har I øjnene på en opgave, men mangler I de bedst mulige ressourcer eller kompetencer til at løfte tilbudsopgaven? Så står vi klar til at hjælpe.

Kontaktpersoner



Vi er leverandør på alle seks delaftaler på SKI 17.11 (Management-support). Det betyder, at vi kan levere indtægtsoptimering, økonomi- og ressourcestyring, ESG-rådgivning og meget mere på konkurrencedygtige vilkår til det offentlige. Som SKI-leverandør lever vi op til en række kriterier inden for kvalitet, miljø og samfundsansvar.

Kontakt os og høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig i kraft af SKI-rammeaftalen.